Для боротьби з «тіньовими» фермерами пропонують внести зміни до податкового кодексу

Вивести з тіні сільгоспвиробників допоможуть три зміни до оподаткування фермерів. Відповідні пропозиції направить протягом поточного тижня ГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» (ВАР) до Міністерства фінансів України.

«На даний час в Україні нерідко земельні ділянки здаються в оренду за готівковий розрахунок, при цьому відповідні доходи власників ділянок ніде не враховуються, що дозволяє їм претендувати на отримання субсидій та інших видів соціальної допомоги. Податкове навантаження на легально оброблювальний 1 га товарної сільськогосподарської землі становить понад 1400 грн, в той час як «тіньові фермери» платять до 100 грн з 1 га», — йдеться у повідомленні.

За даними ВАР, ці чинники знижують конкурентоспроможність офіційно працюючих сільгоспвиробники на ринку прав оренди по відношенню до «тіньовиків». У 2017 році частка землі, що знаходиться в тіньовий обробці, досягла близько 30% всіх сільгоспземель.

Задля подолання названої проблеми та боротьби з «тіньовими» фермерами, ВАР пропонує:

1) Врегулювати у Податковому кодексі питання щодо запровадження мінімального пасивного доходу, який може отримати власник від свого майна, та встановити його граничні величини. Наприклад, наявність у власності або користуванні платника податку ділянки сільськогосподарської землі площею більше 1 га апріорі означатиме для держави наявність у нього доходу від її використання. Визначений дохід буде використовуватись для розрахунку величини податку за встановленою ставкою ПДФО. При цьому рішення щодо запровадження мінімального пасивного доходу та встановлення його точного розміру мають бути віднесені до повноважень органів місцевого самоврядування.

2) Запровадити диференційовані ставки єдиного податку для четвертої групи, за якими конкретний розмір ставок податку з 1 га залежатиме від категорії сільськогосподарських угідь, або земель водного фонду.

3) передбачити сплату ПДФО з орендної плати за нерухоме майно, в тому числі земельні ділянки (паї), до місцевих бюджетів за місцезнаходженням такого нерухомого майна. Це створить реальний стимул для органів місцевого самоврядування і податкових інспекцій домагатися повної сплати податку на доходи, отримані від використання відповідного майна, а значить, боротися з тіньовим ринком оренди нерухомості.

«Більш того, контролювати, яким чином в реальності використовуватиметься відповідне майно, зможуть лише органи місцевого самоврядування та органи Державної фіскальної служби на території яких таке майно знаходиться, а не ті, де зареєстрований його власник», — додали у ВАР.